Warning: Use of undefined constant minor - assumed 'minor' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /data01/virt62630/domeenid/www.onnepillak.ee/htdocs/wp-config.php on line 77
Tallinna “tasuta” ühistransport on 55 miljoni eurone pealkiri ajaleheveergudel | Õnne Pillak

Tallinna “tasuta” ühistransport on 55 miljoni eurone pealkiri ajaleheveergudel

jaan. 03

Täna uuris minult ajakirjanik Õhtulehest, et kui alanud aasta sügisel peaksime linnas võimule tulema, kas kaotaksime tasuta bussisõidu.

Karoliina Vasli kokkupandud lugu saab lugeda siit: KÜSIMÄRK: kas Keskerakonna konkurendid loobuks võimule tulles tasuta ühistranspordist?

Lisan siia juurde ka enda täispika kommentaari, mille talle saatsin.

kaartTasuta ühistransporti ei ole olemas. Tallinna väidetavalt tasuta ühistransport on tegelikult kallis pealkiri ajaleheveergudel, mis läheb maksma ligi 55 miljonit eurot. See on ca 12% kogu linnaeelarvest ja selle luksuse maksavad ühiselt kinni kõik tallinlased. Olenemata sellest, kas me kasutame ühistransporti või mitte.

Reformierakond toetab kiiret ja mugavat ühistransporti, mis suudaks pakkuda alternatiivi autoga sõitmisele. Selleks on vaja aga investeeringuid nii teedevõrku kui ka bussiparki. Kui bussiga saab sõita ilma rahata, siis langeb ka ühistranspordi kvaliteet ja kui ei maksa, siis pole ka põhjust kvaliteeti nõuda.

Olen alati seda meelt, et toetust vajavaid inimesi tuleb aidata. Kuid seda tuleb teha sihipäraselt, tuleb aidata neid, kes abi päriselt vajavad. Nn “tasuta ühistransport” kehtib kõigile. Ka neile, kes suudaks ja oleks nõus bussipileti eest maksma. Selline raha ebamõistlik kasutamine toob endaga kaasa selle, et linnaeelarvest ca 55 miljoni euroga kinnimakstud ühistranspordi jaoks vajaminev raha on võetud muudest valdkondadest, näiteks teede ja lasteaia investeeringutest.

Inimesed ja linnakeskkond võidaks, kui tänavatel sõidaksid kaasaegsed trollid, trammid, bussid; kui graafikud oleksid mõistlikud ja tihedad. Kahjuks tehtud valikutega liigutakse paremast ühistransporditeenuse pakkumisest kaugemale ja muudetakse ühistranspordi veel ebaefektiivsemaks.